- Upozornění
-
- JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 551
^Nahoru
V úterý 17. května jsme s přípravnou třídou navštívili výstavu Harry Potter v Oblastním muzeu v Děčíně. Hned na začátku se nás ujal Hagrid, pan Sypěna, který nás výstavou provedl. Abychom se dostali expresem do Bradavic, museli jsme vyjmenovat několik postav z filmů o Harry Potterovi.
Pak nás Moudrý klobouk rozdělil do čtyř kolejí: Zmijozel, Nebelvír, Havraspár a Mrzimor. Po splnění dalších úkolů jsme si zahráli famfrpál.
Dopoledne strávené v Bradavicích se nám moc líbilo.
Ve čtvrtek 3. března se přípravná třída zúčastnila úžasného workshopu pana Zdeňka Rollera – bubnování na drumbeny. Moc jsme si užili nejen bubnování afrických rytmů ale i variaci na píseň Jede, jede mašinka s rytmickým doprovodem.
8. března jsme zhlédli představení Velká pošťácká pohádka K. Čapka v Městském divadle Děčín v podání Libuščina divadla, které patří ke klasikám divadel věnujícím se dětem. Představení se nám moc líbilo.
V pátek 3. prosince k nám přišli dva Mikulášové v doprovodu andělů a čertů. Každý předškoláček musel říci Mikulášům básničku nebo zazpívat písničku. Jako odměnu dostal každý mikulášský pytlík se sladkostmi, ale nechyběly ani kousky uhlí. Nakonec jsme se společně vyfotili a někteří odvážlivci si sáhli na čerty a nechali si od nich pomazat obličej uhlím.
Děkujeme našim deváťákům, kteří si pro nás připravili krásné masky, a připomněli nám lidové tradice pochůzky čerta a Mikuláše.
Jana Chmelová
V úterý 26. října jsme si v přípravné třídě udělali zábavné dopoledne. Děti přišly v krásných maskách, maminky nám upekly výborné dobroty, nechyběl ani domácí mošt. Společně jsme si zatancovali na strašidelné písničky, soutěžili jsme v házení dýní (hadráků) na cíl a plnili další disciplíny. Dopoledne se nám vydařilo.
Dne 20. 12. 2019 jsme s přípravným ročníkem navštívili děčínský zámek, kde probíhá výstava vláčků a modelů železnic. Děti měly možnost pozorovat, jaké druhy lokomotiv a vagónů v dávných dobách jezdily na našich železnicích a jakým způsobem fungují výhybky. Výstava se nám moc líbila a děti si to užily. Těšíme se na další akce, které nám děčínský zámek nabídne.
Mgr. Kamila Broučková Bartůšková
Naše škola se v letošním roce zapojila do projektu INKLUZE DO ŠKOL Projekt je zaměřen na podporu škol v oblasti inkluzivního vzdělávání.
Projekt „Inkluze do škol“ s registračním číslem CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215
je spolufinancován z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Oficiální stránky projektu: http://www.inkluzedecin.cz/
Projekt Inkluze do škol má za úkol snížit školní neúspěšnost dětí na základních školách napříč městem Děčín. Nastavit na všech školách ve městě systém, jak pracovat s dětmi, které mohou být ohrožené školním neúspěchem.
Cílem projektu je zavést inkluzivní vzdělávání na všech školách a vytvořit prostředí pro sdílení dobré praxe mezi školami. Cílem projektu je nastavit spolupráci jednotlivých škol a magistrátu města Děčín za spolupráce s organizací Člověk v tísni, která má s inkluzivním vzděláváním a metodickou podporou zkušenosti, tak, aby došlo k proinkluzivně vedeným základním školám napříč městem Děčín. Na jednotlivých školách vzniknou školní poradenská pracoviště, tzv. inkluzivní týmy, skládající se ze školního psychologa, koordinátora inkluze, výchovného poradce a metodika prevence.
Tento „inkluzivní tým“ bude zajišťovat práci s cílovými skupinami a metodickou podporu ostatním pedagogickým pracovníkům. Budou proškoleny celé pedagogické sbory i vedení školy v rámci inkluzivního vzdělávání.
KLÍČOVÉ AKTIVITY PROJEKTU
1. Podpora školních pracovišť – vznik pozic školní psycholog a koordinátor inkluze, vznik školního poradenského pracoviště (ŠPP), tzv. inkluzivního týmu, na každé škole. Inkluzivní tým se bude skládat z pozic školní psycholog, koordinátor inkluze, metodik prevence a výchovný poradce.
2. Podpora prostřednictvím školních asistentů – navýšení počtu školních asistentů na jednotlivých školách. Tito asistenti budou primárně určeni pro podporu prvních a druhých tříd, aby proinkluzivní změna vzdělávání byla započata hned na začátku vzdělávání dítěte. V rámci projektu budou na každou školu přijati dva školní asistenti.
3. Ověřené metody podporující inkluzivní vzdělávání formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků – po dobu dvou let budou probíhat školení pedagogických pracovníků. Tato školení povede organizace Člověk v tísni, která má se zaváděním proinkluzivních metod ve vzdělávání bohaté zkušenosti.
4. Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy – tuto podporu zajistí nově vzniklá školní poradenská pracoviště na jednotlivých školách, tzv. inkluzivní týmy a metodické vedení odborného garanta a metodika experta.
5. Sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení – odborné provázení budou po dobu tří let zajišťovat dva metodici (odborný garant a metodik expert). V rámci této aktivity budou také podporovány nové tematické platformy či setkávání vedoucích pracovníků, aby docházelo ke sdílení zkušeností a předávání dobré praxe.
V rámci projektu bylo vytvořeno školní poradenské pracoviště:
Koordinátor aktivit na škole – Mgr. Jiří Brouček
Výchovný poradce – Mgr. Lucie Plechatá
Metodik primární prevence – Mgr. Lucie Provazníková Marková
Koordinátor inkluze – Mgr. Pavel Řezníček
Školní psycholog - Mgr. Ingrid Štroblová (do 31. 8. 2018)
Sběrné místo na naší škole pro společnost Kola pro Afriku bylo znovu otevřeno v květnu 2015. Za pouhých 30 dní sběru bylo dárci z celého okolí věnováno 28 kol.