• 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 4.jpg
  • 5.jpg

V pátek 30. 9. 2016 se naše šesté a sedmé třídy společně sešly při výuce výchovy ke zdraví v OC Pivovar. Žáci měli v prostorách obchodního centra možnost objevovat prevenci ochrany zdraví všemi smysly. Z rozmanité nabídky si vyzkoušeli vše, co je z pestrého programu zajímalo, např. výživové poradenství s nezbytnou ochutnávkou zdravých potravin a ovoce. Mohli si nechat změřit tlak, BMI i hladinu cukru v krvi. Vyzkoušet si testy zrakové stimulace i sluchové pexeso, prohlédnout si v plném zdraví vnitřní vybavení sanitního vozu. Velmi je bavil nácvik manipulace s kojencem (modelem miminka) pod odborným dohledem. Aktivně se zapojili do tvořivých dílen mnoha děčínských sdružení. Vyráběli svíčky z včelího vosku, navlékali náramky a náhrdelníky, udělali si notýsek podle svých představ, stejně jako krásnou originální miniaturu zenové zahrady. V příjemném prostředí se žáci seznámili s činností Dobré rodiny – společnosti věnující se ochraně a podpoře dětí, které nemohou vyrůstat v rodině vlastní, ale pěstounské. Tradicí naší školy je pomáhat, proto jsme nezapomněli ani na klienty Křesťanského společenství Jonáš, kterým chybí domov. Do sbírky trvanlivých potravin jsme za ZŠ Dr. Miroslava Tyrše přispěli velkým množstvím pro ně potřebných potravin. Čas při pilné práci a zábavě uplynul velice rychle. Bezpečnou cestu zpátky do školy jistily reflexní pásky, které jsme v rámci ochrany našeho zdraví v Pivovaru dostali.

Projekt Inkluze do škol

Naše škola se v letošním roce zapojila do projektu INKLUZE DO ŠKOL Projekt je zaměřen na podporu škol v oblasti inkluzivního vzdělávání.

Projekt „Inkluze do škol“ s registračním číslem CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215
je spolufinancován z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.

Oficiální stránky projektu: http://www.inkluzedecin.cz/

Projekt Inkluze do škol má za úkol snížit školní neúspěšnost dětí na základních školách napříč městem Děčín. Nastavit na všech školách ve městě systém, jak pracovat s dětmi, které mohou být ohrožené školním neúspěchem.

Cílem projektu je zavést inkluzivní vzdělávání na všech školách a vytvořit prostředí pro sdílení dobré praxe mezi školami. Cílem projektu je nastavit spolupráci jednotlivých škol a magistrátu města Děčín za spolupráce s organizací Člověk v tísni, která má s inkluzivním vzděláváním a metodickou podporou zkušenosti, tak, aby došlo k proinkluzivně vedeným základním školám napříč městem Děčín. Na jednotlivých školách vzniknou školní poradenská pracoviště, tzv. inkluzivní týmy, skládající se ze školního psychologa, koordinátora inkluze, výchovného poradce a metodika prevence.

Tento „inkluzivní tým“ bude zajišťovat práci s cílovými skupinami a metodickou podporu ostatním pedagogickým pracovníkům. Budou proškoleny celé pedagogické sbory i vedení školy v rámci inkluzivního vzdělávání.

KLÍČOVÉ AKTIVITY PROJEKTU

1.   Podpora školních pracovišť – vznik pozic školní psycholog a koordinátor inkluze, vznik školního poradenského pracoviště (ŠPP), tzv. inkluzivního týmu, na každé škole. Inkluzivní tým se bude skládat z pozic školní psycholog, koordinátor inkluze, metodik prevence a výchovný poradce.

2.   Podpora prostřednictvím školních asistentů – navýšení počtu školních asistentů na jednotlivých školách. Tito asistenti budou primárně určeni pro podporu prvních a druhých tříd, aby proinkluzivní změna vzdělávání byla započata hned na začátku vzdělávání dítěte. V rámci projektu budou na každou školu přijati dva školní asistenti.

3.  Ověřené metody podporující inkluzivní vzdělávání formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků – po dobu dvou let budou probíhat školení pedagogických pracovníků. Tato školení povede organizace Člověk v tísni, která má se zaváděním proinkluzivních metod ve vzdělávání bohaté zkušenosti.

4.   Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy – tuto podporu zajistí nově vzniklá školní poradenská pracoviště na jednotlivých školách, tzv. inkluzivní týmy a metodické vedení odborného garanta a metodika experta.

5.   Sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení – odborné provázení budou po dobu tří let zajišťovat dva metodici (odborný garant a metodik expert). V rámci této aktivity budou také podporovány nové tematické platformy či setkávání vedoucích pracovníků, aby docházelo ke sdílení zkušeností a předávání dobré praxe.

V rámci projektu bylo vytvořeno školní poradenské pracoviště:

Koordinátor aktivit na škole – Mgr. Jiří Brouček

Školní psycholog – Mgr. Ingrid Štroblová

Výchovný poradce – Mgr. Lucie Plechatá

Metodik primární prevence – Mgr. Lucie Provazníková Marková

Koordinátor inkluze – Mgr. Karin Skálová

Školního psychologa jsme do naší školy získali na dva roky. Tuto funkci bude vykonávat velmi zkušená paní psycholožka Mgr. Ingrid Štroblová. Rodičům našich žáků nabízíme využití jejich služeb v případě potřeby řešení školních problémů jejich dětí v rámci individuální konzultace i v odpoledních hodinách. Konzultaci lze domluvit na telefonním čísle 602646137.

Naše škola vypracovala na jaře inovovaný projekt a splnila tak předpoklady pro pokračování členství v síti Škol podporujících zdraví na další tři roky.

Novinka: školní psycholog

 

Naše škola se zapojila do projektu zaměřeného na inkluzi žáků a získala na dva roky školní psycholožku.

Tuto funkci bude vykonávat velmi zkušená paní psycholožka Mgr. Ingrid Štroblová.

Rodičům našich žáků nabízíme využití jejich služeb v případě potřeby řešení školních problémů jejich dětí v rámci individuální konzultace i v odpoledních hodinách. Konzultaci lze domluvit na telefonním čísle 602646137.

 

 

Projekt VZP „Za zdravým vzduchem“

VZP ČR připravila pro rok 2016 projekt s názvem „Za zdravým vzduchem“, na podporu účasti dětí, pojištěnců VZP ČR, žijících dlouhodobě v oblastech s častým výskytem smogu, v nichž je imisní limit překračován více než 35x ročně. Účelem tuzemských ozdravných pobytů je předcházení závažným onemocněním těchto dětí. Příspěvek bude poskytnut zákonnému zástupci v případě, že:

a) příslušný tuzemský ozdravný pobyt se uskuteční ve smogových obdobích, tj. zpravidla od 1. 1. 2016 do 30. 3. 2016 a od 1. 10. 2016 do 31. 12. 2016, ( u okresu Děčín uděluje VZP výjimku, lze žádat celoročně)

b) délka jednoho tuzemského ozdravného pobytu bude činit minimálně pět (5) po sobě jdoucích kalendářních dnů 

c) ozdravný pobyt se bude konat v oblastech vyhovujících kvalitou ovzduší (seznam těchto míst má škola k dispozici) Výše příspěvku z FP (fond prevence) na jednoho pojištěnce, účastníka tuzemského ozdravného pobytu, je stanovena do částky 1 200 Kč (slovy: jeden tisíc dvě stě korun českých).

Projekt je určen pro děti z MŠ a prvního stupně základní školy.

Nabídka je platná do doby vyčerpání finančního limitu fondu prevence VZP na tento projekt.

Strana 1 z 24
Proč přestoupit k nám?
proc prestoupit k nam
Zápis
zapis
Virtuální prohlídka
Florbalové třídy
florbal
Rychlý přehled

rozvrhy

zakovska

testy

casopis

Digitální učební materiály

ucebni materialy m

Matematika
matematika m

Světový rekord

S6300706 m

administrace